Tudnivalók a konferencia-platformokról

Zoom

A kiküldött linket a böngészőben megnyitva automatikusan a belépőoldalra jutsz. Itt fel fogja ajánlani a kliens program letöltését, és az ezzel való csatlakozást – érdemes ezt választani, ha van rá lehetőséged, mivel ez a gyártó által ajánlott mód. Azonban ha nem akarod (vagy nem tudod) az asztali klienst telepíteni, böngészőből is becsatlakozhatsz a „Join from your browser” linkre nyomva (ha ezt valamiért nem mutatná, akkor kattints először a “click here” linkre). Vedd figyelembe, hogy a webes kliensen egyes funkciók nem lesznek elérhetők, illetve az „élmény” is kicsit rosszabb lehet (de persze így is élvezhető).

Fontos, hogy a Zoomnak érzékelnie kell egy mikrofont, hogy beléphess. Mobil eszközön (laptop, tablet, telefon stb), van ilyen beépítve, asztali PC esetén külső mikrofon szükséges, vagy egy virtuális mikrofonnal kell „átverni” a rendszert. Ennek beállítása nem bonyolult, de ha bizonytalan vagy, kérd egy hozzáértő segítségét.

A belépéshez csak a nevedet kell megadni. Ez csak az azonosításhoz szükséges, a Zoomon nem kell regisztrálni sehol (de persze nem tilos). Kérjük, hogy vagy a taglistában megadott nevedet használd, vagy olyat, amiből egyértelműen kiderül, ki vagy (ellenkező esetben nem tudjuk regisztrálni a részvételt).

  • Hogyan tudom megváltoztatni a nevemet, ha már meetingben vagyok?
    1. Vidd az egeret az alkalmazás/weboldal aljára, majd a megjelenő soron kattints a "Participants" ikonra
    2. A megjelenő résztvevők listáján te vagy mindig az első helyen, ezt a (Me) is jelzi a név mellett.

    3. Menj rá a nevedre, majd a megjelenő "More" gombra kattintva válaszd a "Rename" opciót.
    4. A megjelenő párbeszédpanelben add meg a nevedet

A Zoom működéséről röviden beszélünk minden alkalom elején, de a gyártó oldalán rengeteg leírást és rövid magyarázó videót találsz a csatlakozás módjáról, hang és videóbeállításokról és a funkciókról. Ezekből ajánljuk:

Becsatlakozás

Hang beállítása és tesztelése

Videó beállítása és tesztelése

GoToWebinar

Itt először regisztrálni kell résztvevőként az online előadásra (avagy webinárra) egy külön felületen, mely linkjét a programjelentkezéskor küldjünk ki. A regisztráció csak a webinárhoz kötődik, a megadott adatokat semmi másra nem használjuk.

Regisztráció után kapod meg emailben az egyedi linket, amivel csatlakozni tudsz.

A csatlakozás módja a géped operációs rendszerén múlik. Ha Windows 7 vagy későbbi, illetve ha MacOS X 10.9 vagy később operációs rendszerű géped van, akkor le kell tölteni a GoToWebinar kliensprogramját (itt sajnos nincs webböngésző alapú opció) és ezzel becsatlakozni az előadásba.

Ha Linux, Google Chrome OS, Mac OS X 10.8 vagy korábbi, Windows Vista vagy korábbi operációs rendszerű géped van, akkor a webes alkalmazással tudsz csatlakozni. A csatlakozáshoz a Google Chrome böngészője ajánlott, Firefox esetében a hang nem fog átjönni, csak ha behívod a megjelenő telefonszámot, más böngésző pedig egyáltalán nem támogatott. A webes alkalmazásban néhány funkció nem fog működni.

Mobil eszközről  a megfelelő alkalmazás letöltésével csatlakozhatsz (Android vagy iOS operációs rendszer esetén).

Videó a tudnivalókról résztvevőként

Hang beállítása