Társasjátékverseny

A 2009 óta évente megtartott Mensa Társasjátékverseny különlegessége, hogy itt nem a játékosok, hanem a játékok versengenek a győztes címért. A nevezés kritériuma, hogy a játék teljes egészében hazai fejlesztésű, vagy magyar kiadású legyen.

Az ötletet az amerikai Mensa hasonló rendezvénye adta (Mensa Select), mely mára az egész világon elfogadott és elismert rangot jelent a nyerteseknek. Legfőbb célunk az volt, hogy a magunk módján megpróbáljunk tenni a magyarországi társasjáték-kultúra fejlődéséért, és segíteni a vásárlóknak a döntésben. A győztes kiadók egy erről szóló matricát ragaszthatnak játékukra, és természetesen hirdetéseikben, kiadványaikban is használhatják a “Mensa HungarIQa Társasjátékverseny győztese” címet.

Győztes játékok 2019

Atlantica

Az elsüllyedt civilizáció felfedezése után számos kutatócsoport utazik a helyszínre. Búvárokat toboroznak, teherhajókat bérelnek, hogy megtalálják a kincseket, és elszállítsák azokat a világ múzeumaiba, mielőtt a közelgő hurrikán véget vet a kutatásnak.

Hadara

Egy kis országot három korszakon át vezetve fogunk magasan fejlett civilizációt építeni. Katonai erőnket fejlesztve mesés kincsekkel teli gyarmatokat szerezhetünk, a kultúra támogatásával pedig világhírű műalkotások születnek uralmunk alatt.

Kuruzslók Quedlinburgban

Quedlinburgban az ország legjobb kuruzslói mutatják be tudományukat. Minden nap főznek egy gyógyitalt, aminek felét a zsűrinek adják, másik felét pedig a piacon értékesítik. A zsűri pontozása alapján növelik a hírnevüket, az eladott rész árából pedig egyre erősebb összetevőket vásárolnak.

Remény hadművelet

Az első világháborúba induló jóbarátok megfogadják, hogy együtt térnek haza. A háború fenyegetéseit sikeres küldetésekkel küzdhetik le, a stresszre pedig bajtársaik nyújtanak gyógyírt. A játék igazi kihívást jelent, egyben tisztelgés a tragikus korszak túlélői előtt.

Győztes játékok 2018

Azul

A portugál király elrendelte, hogy palotája fala csempékkel legyen díszítve. A mesterek versengenek a manufaktúrák termékeinek megszerzésében és a rájuk bízott fal egymáshoz legjobban találó csempékkel való lefedésében.

Flamme Rouge

A vörös zászlót belengették, kezdődik az utolsó kilométer a Tour de France-on! Egy izgalmas bicikliversenyen irányíthatjuk kétfős csapatunkat. Dobókocka nélkül, egyforma kártyapaklik taktikus felhasználásával igyekszünk elsőnek áthaladni a célvonalon.

Heaven & Ale

Egy középkori kolostorban a szerzetesek sörfőzéssel (is) foglalkoznak. Nyersanyagokat kell beszerezni és termeszteni, sörfőzőmestert kiképezni, hogy a betakarítás és főzés végén a legnagyobb bevételre tegyünk szert.

Szüret

Egy napsütötte szőlőbirtok tulajdonosai vagyunk és elérkezett a szüret ideje. A birtok térképére útvonalakat kell rajzolnunk úgy, hogy minél több zamatos fürtöt tudjunk a présházakhoz és kastélyokhoz szállítani.

Győztes játékok 2017

Hanamikoji

Két játékos verseng a gésák kegyeiért. A kulcs: több ajándékot adni nekik az ellenfélnél. A mindössze 21 ajándékkártya és 4 kijátszási mód több mélységet rejt, mint elsőre tűnik. A nyerő stratégiához az ellenfél fejével is kell gondolkozni.

Imagine

A határtalan képzelet játéka. A soron levő játékos átlátszó kártyák kombinálásával és mozgatásával, hangok és gesztikuláció nélkül próbálja rávezetni a többieket a feladvány megoldására. Remek hangulatot biztosít a vicces megoldási kísérletek áradata.

Istanbul

A nagy bazárban kereskedők és segédeik tolják árukkal megrakott talicskáikat. A raktárak és piacok közötti rohanásban jut idő kockázni a teaházban, imádkozni a mecsetben vagy pihenni a szökőkútnál. A nap végén pedig elégedetten számolhatjuk az összegyűjtött rubinokat.

Kanagawa

Hokusai mester festőiskolát nyitott és a tanítványok mindent megtesznek, hogy méltónak bizonyuljanak a tudásra. Tanulókártyák gyűjtésével fejleszthetik műhelyüket és megfesthetik a legharmonikusabb festményt a témák és évszakok megfelelő kombinálásával.

Győztes játékok 2016

Fedőnevek

Két rivális titkos ügynökség új tagokat toboroz. Az újoncok első küldetése: felvenni a kapcsolatot a terepen levő ügynökökkel. A két Irányító egyszavas tippekkel próbál segíteni nekik, hogy a 25 fedőnév közül melyek mögött vannak a saját embereik. Éles a verseny, szorít az idő és még egy bérgyilkos is vadászik ránk.

Kakaó

Az esőerdő mélyén az őslakosok kakaótermesztésből próbálnak meggazdagodni. A lerakott lapkákból bontakozik ki előttünk a helyszín: ültetvények, piacok, aranybányák, templomok, napimádóhelyek és források. Az a törzs lesz a leggazdagabb, amelyik a legjobban egyensúlyozza a különböző bevételi forrásokat.

Győztes játékok 2015

Agent undercover

Különböző helyszíneken, különböző karaktereket alakítunk. A szócsatákban a játékosok célja minél több információ gyűjtése, melyek alapján a civilek leleplezhetik a kémet, az ügynök pedig rájöhet tartózkodási helyszínére, még mielőtt elkapnák.

Colt Express

Minden játékos egy bandita bőrébe bújva nekiindul, hogy egy utas- és pénzszállító vonatot kirabolva, mind közül a leggazdagabbá váljon. A kifosztandó vonaton azonban nem csak a zsákmányszerzés a feladat, a valódi nehézség a riválisok kicselezése, hátráltatása és felülmúlása.

Evolúció

Ebben a játékban őskori fajokat hozunk létre és fejlesztünk, melyek tulajdonságaiknak köszönhetően képesek életben maradni az élelemszerzésért és önvédelemért folytatott harcokban. Végső célunk minél több és fejlettebb faj megalkotása és kihalásuk elkerülése.

Patchwork

A Patchwork olyan kézimunka, amit kisebb textildarabok összevarrásával hoznak létre. Rendelkezésünkre áll pár tucat szövetdarab, egy marék gomb és kevés idő. Ezek ügyes megszerzésével és felhasználásával törekszünk a lehető legszebb folttakarót elkészíteni.

Győztes játékok 2014

Camel Up

Tevefutamot tartanak a piramisok földjén! A derék állatok kitesznek magukért, egymás hegyén-hátán igyekeznek elsőként átjutni a célvonalon. A játékosok pedig fogadásokat kötnek az egyes szakaszok és a teljes verseny eredményeire. A cél a legtöbb pénzzel távozni az eseményről.

Concept

Ez a játék a mutogatás és beszéd nélküli Activity. Két játékos a játéktáblára rajzolt piktogramok megjelölésével próbálja a többieknek "elmondani" a húzott feladványkártya egyik sorát. Itt nem a pontszerzés lényeg, hanem a jó hangulat és a sok vicces "megfejtés".

Építőmesterek

Ebben a játékban középkori építőmestereket alakítunk. Egyetlen alkalmazottból álló vállalkozásunkat próbáljuk fejleszteni a vidék legnevesebb építőcégévé. Ehhez jól fizető megbízásokat teljesítünk, gépeket és szakembereket szerzünk, míg egy katedrális építése is gyerekjáték lesz.

Puerto Rico

A sziget kormányzójaként az a feladatunk, hogy fejlesszük a friss gyarmatot. Ültetvényeket telepítünk, épületeket építünk, ahol a folyamatosan érkező telepesek dolgozni fognak. A megtermelt javakat Európába szállítva és fejlett várost építve megszerezhetjük királyunk megbecsülését.

Győztes játékok 2013

Dragons

Ebben a kártyajátékban a sárkányok öt színben versenyeznek a legnagyobb területért. A lerakott lapokkal közösen építjük a sárkányok birodalmát, a titkos célunknak megfelelően. Az nyer, akinek sikerül a saját színéből egy hét lapból álló, összefüggő területet létrehozni.

Elfenland

Tündérországban a felnőtté válás feltétele egy zarándokút. Változatos terepen kell minél jobban kihasználnunk olyan mesebeli "közlekedési eszközöket", mint a trollszekér, a varázsfelhő, az egyszarvú vagy a tündecikli. Az nyer, aki a legtöbb várost látogatta meg, illetve legközelebb végzett a titkos végállomásához.

Escape

Kincsrabló csapatunknak közös erővel kell megmenekülnie az összeomló maja templomból, vagy mindenkit betemetnek a kövek. Valós időben 10 perc alatt kell kockákat dobálva felfedezni a templom termeit és aktiválni a kristálykoponyákat. Ha nem bénít meg a templom átka, mielőtt kirohanunk a kijáraton, győztünk!

Inkognító

Titkos ügynökök szerepébe bújva a velencei karnevál éjszakáján információkat gyűjtünk egymásról. Meg kell találnunk a társunkat, akivel közösen meg tudjuk fejteni a titkos üzenetet. Ha az ellenfeleink előtt hajtjuk végre a ránk bízott küldetést, nyert ügyünk van!

Győztes játékok 2012

Idővonal

220 kártyán történelmi események, felfedezések és találmányok találhatók, a hátukon az évszám, amikor történtek. A játékosok a lapjaikat megpróbálják az egyre nyúló idősorban elhelyezni. Az nyer, aki elsőnek megszabadul a lapjaitól.

Királyságok

A játékosok rivális uralkodók, akik egymással versengve próbálnak minél nagyobb vagyonra szert tenni. Erőforrás- vagy veszélylapkákat helyeznek el a játéktéren, vagy várakat építenek a bevétel növelése érdekében. A legvagyonosabb játékos nyer.

Paniclab

Egy kutatóintézetben amőbákat tenyésztenek és az egyik megszökött. Dobókockák határozzák meg, hogy melyik laborból, milyen alakú, színű és mintájú amőba szökött el. A játékosok célja elsőnek rámutatni a helyes amőbára.

Swish

Egy különleges kártyajáték, ahol az átlátszó lapokon színes pontok és gyűrűk vannak. A cél úgy egymásra pakolni 2 vagy több lapot, hogy az egyes pontok a nekik megfelelő színű gyűrűbe kerüljenek. Aki a legtöbb csoportot állítja össze a játék során, az nyer.

Győztes játékok 2011

7 csoda

Egy pörgős, ötletes stratégiai kártyajáték, amelyben a hét csoda egyikét próbáljuk megépíteni. Minden játékos a kezébe kap 7 kártyát, amelyek közül egyet megépíthet, a többit tovább kell adnia szomszédjának. A szomszédtól kapott lapokkal ugyanezt kell tenni, amíg elfogynak. Három ilyen kör után a játéknak vége és összeszámoljuk a pontokat.

Bumeráng

A játékosok hat féle állatra vadásznak öt vadászmezőn. Miután benépesülnek a vadászmezők, mindenki titokban választ egyet, ahol vadászni szeretne. Az első vadász begyűjti az összes állatot a választott vadászmezőről, majd sorban a többiek is. A játék végén csak az kap pontot, aki egy állatból a legtöbbet ejtette el.

Coyote

A játékosok indiánok bőrébe bújhatnak. Mindenki tollszerű lapokat tűz a fejpántjába, anélkül, hogy ő maga megnézné azt. A többiek lapjait látva kell olyan számot tippelni, ami nem nagyobb a tollak összértékénél. Ha játékostársunk elfogadja a tippet, neki nagyobbat kell mondania, míg ha nem, akkor számolunk.

Repello

A nagy következmények játéka. A táblán tornyok és korongok találhatók, amelyek taszítják egymást. A torony léptetésével láncreakció indul be, mely végiggyűrűzik az egész játékterületen és így értékes korongok hullanak le a tábla szélein. A lelökött korongok pontokat érnek és a játékot az nyeri, akinek a legtöbb pontot sikerül összegyűjtenie.

Győztes játékok 2010

Cubicup

A CubiCup egy 3D-s logikai társasjáték, mely a térbeli formák felismerésén keresztül segíti a logikus gondolkodást és a stratégiák kidolgozását. A játékosok felváltva raknak kockáikból egyet-egyet a táblára, amíg fel nem épül a gúla. Az nyer, aki az utolsó kockát felrakja a gúla csúcsára!

Kemisado

Egy kétszemélyes absztrakt stratégiai játék. A 8 x 8 négyzetből álló sokszínű táblán a két alapvonalon sorakoznak a játékosok bábui. A cél átjutni az ellenfél alapvonalára, de mindig csak olyan színű tornyunkkal léphetünk előre, amilyen színű mezőre az ellenfelünk lépett.

Győztes játékok 2009

Callisto

A játékban a játékosok célja, hogy minél több játékkövet lehelyezzenek a játékfelületre. A játékköveknek a játékfelületen legalább egy oldallal érintkezniük kell. A játékosok tervszerű és taktikus lehelyezésekkel saját területüket bővítik és blokkolhatják egymást a játékban.

Deo Gratia

Magyar kártyapakli, a reneszánszkori Magyarország fontos személyiségeivel és helyszíneivel, és néhány speciális lappal. Meghalt Mátyás, meghalt az igazság? Isten kegyelméből (Deo Gratia) új királyt kell választani! A játékosok támogatókat és erényeket gyűjtve próbálnak trónra kerülni.

Dominion

Ez az 500 lapot tartalmazó kártyajáték modulokból épül fel. A játékosok uradalmát az általuk birtokolt kártyák szimbolizálják. Minden játékos a saját kártyapakliját építi, ami a játék elején mindössze néhány réz-, és földbirtok lapból áll, de a végére hatalmas és prosperáló birodalommá válik.

Tutela

Tutela - Latin szó, jelentése: futár. A földesúr a környező városokba futárokat küld. Minden futárcsoportnak négy várba kell minél hamarabb eljutnia. A hatszögekből álló játéktáblán a játékosok az akciókártyák segítségével haladnak céljuk felé, vagy akadályozzák ellenfeleiket.