Elnökség

Az elnökség a Mensa HungarIQa ügyvezető testülete, amely felelős a szervezet irányításáért, fejlesztéséért, az alapszabályban foglalt célok minél hatékonyabb megvalósításáért. A kétévente megválasztott elnökség hét tagja az elnök, a titkár, a tesztgondnok, a kincstárnok, a programkoordinátor, a tagintegrátor és a PR-koordinátor. Az elnökség kéri fel az alelnöki posztra valamelyik elnökségi tagot, aki a saját pozíciója mellett betölti az alelnöki funkciót is, és az elnököt távollétében helyettesíti. Állandó elnökségi tanácsadó a mindenkori előző elnök.

Bogdán Richárd
elnök
Sutyinszki András
titkár
Nádasi Tibor
tesztgondnok
Béres András
kincstárnok
Istvánfy Gergő
programkoordinátor
Bartha Dániel
tagintegrátor
Vígh Réka
PR-koordinátor

Az elnökség hatáskörébe tartozik egyebek között

  • a szervezet képviselete,
  • kapcsolattartás a Nemzetközi Mensával,
  • a szervezet képviseletére és más szervezetekkel, személyekkel való együttműködésére vonatkozó elvek meghatározása,
  • a tájékoztatási és publikációs elveknek, valamint a szervezet működési rendjének a megállapítása,
  • az éves költségvetés és a tesztdíj meghatározása,
  • a Mensa név és embléma használatának engedélyezése.

Az elnökség testületi feladatai egyebek között:

  • a szervezet működéséhez szükséges anyagi alapok biztosítása, ide értve a külső források bevonását is,
  • a Mensa céljainak a társadalom minél szélesebb rétegével való megismertetése, új tagok megnyerése,
  • a rendezvények koordinálása,
  • a kapcsolattartás más nemzeti Mensa-szervezetekkel és a Nemzetközi Mensával,
  • a helyi csoportok és a speciális érdeklődésű csoportok munkájának koordinálása,
  • a folyóirat megjelenésének biztosítása.

Az elnökség tagjai személyesen is felelősek bizonyos feladatokért:

  • Az elnök az egyesület első számú képviselője. Felelős a gyakorlati stratégia meghatározásáért, az elnökség munkájának összehangolásáért, az egyesület képviseletéért, a Nemzetközi Mensával történő kapcsolattartásért.
  • A titkár felelős a tagnyilvántartásért, az elnökségi ülések megszervezéséért, a szervezeti feladatok nyilvántartásáért és az adminisztrációs tevékenységért.
  • A tesztgondnok felelős a tesztek szervezéséért, lebonyolításáért és nyilvántartásáért, a tesztek tisztaságának és titkosságának biztosításáért.
  • A kincstárnok (pénztáros) felelős a szabályszerű és hatékony gazdálkodásért, a pénzügyi nyilvántartások vezetéséért.
  • A programkoordinátor segíti a rendezvények szervezőinek munkáját, tájékoztatja az elnökséget a rendezvényekről, kapcsolatot tart a SIG-ekkel.
  • A tagintegrátor feladata a helyi csoportok segítése és felügyelete, új tagok integrációjának elősegítése, az újoncfelelősök és más önkéntesek koordinálása.
  • A PR‐koordinátor felelős az MH külső megjelenéséért, az információs fórumokért, a sajtóért, PR‐ért, marketingért, továbbá az egyesület életével kapcsolatos információk eljuttatásáért a tagokhoz.